Pražský Semmering je dlouhý celkem 8 km a překonává výškový rozdíl 93 m. Vlastní malé nádraží této trati je v zadní části smíchovského nádraží a pro cestující má název Praha-Smíchov severní nástupiště
Trochu Wikipedie k této železniční trati:
Trať od Smíchova stoupá k dvěma Hlubočepským viaduktům kolem vrchů Děvín (310 m) a Žvahov, kde je umístěna zastávka Praha-Žvahov. Dále se stáčí k severu opět nad Smíchov přes Dívčí Hrady, kde byla do roku 1989 zastávka Praha-Konvářka). Dále stoupá kolem Radlic do stanice Praha-Jinonice. Z Jinonic pokračuje trať nad Košířemi do zastávky Praha-Cibulka, dále kolem přírodního parku Košíře-Motol do zastávky Praha-Stodůlky. Zářezem lesem dále stoupá, překonává po mostě Bucharovu ulici, projíždí místní část Stodůlky-Háje, překonává po mostě Jeremiášovu ulici u křižovatky zvané Bílý Beránek a vstupuje do stanice Praha-Zličín.
Název Pražský Semmering je odvozen od trati v Rakousku, která vede horským sedlem Semmering mezi spolkovými zeměmi Dolní Rakousko a Štýrsko, v nadmořské výšce 980 m (asi 100 km jižně od Vídně).
Jinak je to bída. Bída dnešní doby.
Na svých stránkách jinde jsem to nazval : "Pražský Semmering - výlet motoráčkem, aneb Rumunsko před padesáti lety".
Nádraží Praha Zličín, resp. Praha Řepy - jak libo.
Každopádně nádraží to nevábné
Nádražní zastávka - možná Stodůlky, nebo Cibulko. Je to
jedno.
To samé nádraží.
Jiné pěkné nádraží. Možná Cibulka. Je to jedno. Určitě to
není slibovaná romantika.
Čekárna na zastávce Žvahov
Pěkné oplocení kolem tratě ve stolici Praze.
Nádraží Jinonice je chatrné, avšak pěkně zděné.
Výhled na historické sběrné suroviny.
Romantický výhled na dožilé budovy.
Vskutku hezký nedělní výlet. Doporučuji. Mnoho dalších unikátních fotografií je možné na trase udělat.