Historická Fantova budova hlavního nádraží. Běda, běda, třikrát běda.
Trochu Wikipedie k Hlavnímu nádraží :
Nádraží je v provozu od 14. prosince 1871, kdy z něj byl zahájen železniční provoz Dráhy císaře Františka Josefa na jih do Benešova, Tábora a Vídně. Tehdy se jmenovalo Nádraží císaře Františka Josefa. Roku 1872 v blízkosti nádraží Dráhy císaře Františka Josefa byla na samostatné stanici ukončena od severu Turnovsko-kralupsko-pražská dráha. Obě nádraží brzy splynula. Roku 1872 byla rovněž zprovozněna Pražská spojovací dráha v trase Smíchov (Česká západní dráha) – Praha (dnešní hlavní nádraží) – Hrabovka (napojení na Rakouskou severozápadní dráhu), čímž došlo k propojení nádraží čtyř různých společností.
*****
Na perónu je ještě dobře. Přivítalo nás sousoší s se sirem Nicholasem Wintonem.
Památník sira Nicholase Wintona na pražském hlavním
nádraží,
odhalený při příležitosti vypravení „Winton Train“ 1. září 2009, sochařka Flor
Kentová
Vstup do secesní Fantovy budovy je šokující.
Světově vypadá štuková a sochařská výzdoba Fantovykavárny
Jednotný čas se ustálil.
Císař František I by se divil, že kamennou podlahu střídá
prošlapaná dřevotříska
A to je parádní prostor ČD Lounge.
Severní křídlo historické budovy.
Severní křídlo historické budovy. Detail - pěkný detail.
Přístřešky se porouchaly. Asi před třiceti lety byly
pořádné kroupy.
Nechápu co dělají všechna ta ministerstva kultury, odbory kultury, památkové odbory a jejich ředitelé, náměstci, podnáměstci, mluvčí, panští kočí a další kulturně památkoví specialisté. No třeba se to v další pětiletce zlepší.