Dopravní značení upravuje Vyhláška ministerstva vnitra č. 30/2001 Sb., která nabyla účinnost dne 31.01.2001.
Podívejme se na dopravní značení v praxi.
Dopravní značení v Česku začalo být systematicky zaváděno v
období první a druhé Československé republiky. První výstražné dopravní značky
byly zavedeny v Československu od 1. listopadu 1935.
Podoba a provedení dopravního značení v České republice vychází z evropských
úmluv, které však ponechávají signatářským státům jistou míru volnosti.
Tolik Wikipedie.
Kdysi mi jeden profesionál v autodopravě tvrdil, že normální řidič dokáže vnímat maximálně jednu dopravní značku na padesáti metrech silnice.
Asi neměl pravdu. Možná zasáhli z Bruselu. Nevím. Jak značení vypadá v praxi, uvádí názorné příklady z Dědiny.
Rekonstrukce plynovodu v ulici Parašutistů 28.6.2012
Rekonstrukce plynovodu v ulici Parašutistů 28.6.2012 -
detail
Rekonstrukce plynovodu v ulici Letecká 14.4.2013
Rekonstrukce plynovodu v ulici Letecká 14.4.2013, foto 2
Rekonstrukce plynovodu v ulici Letecká 14.4.2013 - detail
Dopravní značení je součástí stavebního projektu, musí být odsouhlaseno oborem dopravy a konzultováno s dopravní policí. Na Dědině se asi postupovalo jinak. Nebo úředníci selhali. Nedivme se. Ani naši nejlepší úředníci nedokázali připravit pro prezidentský slib pro prezidenta Zemana bez chyb a trapasů..
A ještě pár příkladů, tentokrát z lidové tvořivosti.
Neparkovat, vjezd
Neparkovat, denní výjezd.