Vedení trasy silničního okruhu bylo v minulosti prověřováno v mnoha variantách
. Počátky návrhu vedení trasy sahají již do 30. let minulého století, kdy
vznikla rezerva pro tuto trasu na m.č. Suchdol tvořena nezastavěným pruhem
zahrádek. V průběhu 2. poloviny 20 století bylo zpracována řada studií na
vedení trasy v daném úseku. V devadesátých letech min. století byla tato trasa
opět prověřena a zakotvena do územního plánu sídelního útvaru jako veřejně
prospěšná stavba. Dále byla tato trasa pověřována ještě v procesu EIA (vlivů
stavby na životní prostředí) v základních třech variantách.
Varianta J v trase Suchdol – Březiněves byla Ministerstvem pro místní rozvoj
zhodnocena jako trasa přijatelná z hlediska ekologického zatížení dotčeného
území a zároveň jako trasa, která odvede podstatnou část dopravního zatížení z
centra města, a tím pozitivně ovlivní stav životního prostředí v centrální
části Prahy.
Vybraná trasa je v souladu s územním plánem hl.m. Prahy. Jedná se o stavbu 518
Ruzyně - Suchdol navazující v Ruzyni na již dokončený úsek stavby 517, a
stavbu 519 Suchdol – Březiněves včetně vysokého přemostění Vltavy.
Komunikace je navržena o 3 x 3 pruzích se středovým zeleným pásem. Přes MČ
Suchdol je vedena v podzemí. Most přes Vltavu je navržen jako patrový s lávkou
pro pěší a cyklisty. Dejvice budou na tento okruh napojeny přes Podbabu,
stávající komunikaci Kamýckou a nově budovaný přivaděč Rybářka. V současné
době se zpracovává se dokumentace pro územní řízení.
Varianta zaštítěná Českým olympijským výborem navrhuje transformovat
Strahovský areál jako celek na olympijský areál (hlavní olympijský stadion ze
sletového stadionu s možností následné úpravy na Národní fotbalový stadion).